Archived from Englipedia.
Originally submitted by Aimee Ono on Feb 05, 2009.
MATERIALS NEEDED:
- Stopwatch
DETAILED EXPLANATION:
- The student to start this race, chooses a day of the week. Any day of the week is fine. Each student following the first student, one-by-one, says the next consecutive day. For example, if the first student chooses 'Wednesday', the pattern would go something like this: S2-Thursday, S3-Friday, S-Saturday, etc.
- The teacher times how long it takes for the class to finish.
VARIATIONS:
- Once the students feel comfortable with the game, try the following little twist to 'level-up' the difficulty. At anytime during the game, say a random day of the week. The game resets and the student whose turn it is to speak next must start the game again from the next consecutive day.
TEACHING SUGGESTIONS:
- This is great as a simple warm-up. The goal of this game is to make everyone feel successful, so it is important to keep the same order. The time should naturally get faster with each try. Get the students to tell you what time they want to beat. It's a simple game but my students love it.
概要: 児童は順番に1つの週の日を言います。クラスごとにそれぞれが要した時間の記録を破るようにします。
必要な教材:
- ストップウオッチ
手順:
- ゲームを始める児童はまず何曜日かを選ぶ。一週間のどの日でもよい。次の児童達は順番に一人ずつ次の曜日を言う。例えば最初の児童が「Wednesday」(水曜日)と言ったら次の児童は「Thursday」(木曜日)と言う。その次の児童は「Friday」(金曜日)と言う。このように続ける。
- 先生は児童が言い終えた時間を記録する。
バリエーション:
- ウオーミングアップとしてすばらしいゲームです。目的はみんなが達成感を感じることです。 ですから大事なことは順番を変えないことです。回を重ねるごとに自然的に記録時間は短くなります。児童に破りたい記録時間を発表させてからおこなうのもいいでしょう。単純ですが児童は喜びます。
教える際のアドバイス:
- 児童はよくできるようになったらレベルアップにします。ゲーム中では順番のない日を言います。次の児童はあとについて合っている日を言って続けます。